تابلو تبلیغاتی و اهداف تابلوسازی تبلیغاتی :
تبلیغات محیطی در حوزه ها و مشغله های متعدد یکی از مومات می باشد زیرا رقبا همواره در حال فعالیت برای پیشی گرفتن از یکدیگر می باشند بنابراین اگر در حوزه فعالیتی خود به تبلیغات نپردازید و تبلیغات را به عنوان هزینه سربار تلقی کنید قطعاً در کسب و کار خود با شکست مواجه خواهید شد به این دلیل که تبلیغات نه تنها یک هزینه سربار نیست بلکه سرمایه ای برای آینده کاری شماست و می تواند فروش بیشتر و درآمد بهتر را برای شما به ارمغان بیاورد
در دنیای کسب و کار روش های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی موجود است که شرکت های تولید کننده کالا یا ارائه دهنده خدمات می توانند با بهره مندی از این روش های تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به عموم افراد معرفی نمایند تا در صورت نیاز افراد به آنها مراجعه نموده و محصولات را بخرند یا خدمات را دریافت نمایند .
با توجه به حیطه کاری خودتان و همچنین نحوه برقراری ارتباط مشتریان با شما می توانید نوع روش تبلیغاتی خود را برگزینید روش های تبلیغاتی سنتی بسیار رایج هستند اما با ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی تحولی نوین در رفتار مشتریان فراهم آمد و تقریباً می توان چنین بیان نمود که افراد روزانه حدود یک سوم از وقت آزاد خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی می گذرانند بنابراین بازاریابان و کارشناسان به دنبال روش های نوین برای ، از جمله آنها می توان به تبلیغات کلیکی ، تبلیغات ایمیلی ، تبلیغات چریکی ، تبلیغات سمپلینگ ، تبلیغات پورسانتی ، تبلیغات دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب ، اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین ، فیس بوک و . اشاره نمود. اما آن چیزی که در این میان حائز اهمیت می باشد این است که با وجود تبلیغات این چنینی باز هم تبلیغات سنتی نظیر چاپ پوستر ، تراکت ، بروشور ، کاتالوگ ، طراحی بیبلبورد ، تلویزیون شهری و تابلوسازی جایگاه ویژه ای دارند و وجود آنها برای جذب مشتری یک ضرورت محسوب می شود .
هدف این همه روش های تبلیغات این است که مشتریان هر کدام دارای سلایق و توقعات متفاوتی هستند و هر کدام با توجه به سلیقه خود نوع تبلیغات را دنبال می کنند برای مثال یک فرد که اصلاً به سایتها و شبکه های اجتماعی و دیگر موارد دسترسی ندارد و یا به علت نداشتن اعتماد به وب از شبکه های اجتماعی و یا اینترنت خریدی انجام نمی دهد یقیناً از روش های دهان به دهان یا از طریق تبلیغات چاپی و رسانه ای و یا توسط تابلوهایی که به عنوان تابلو مغازه در سر درب نصب شده اند و با دیدن دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی مغازه ها و یا فروشگاه ها ترغیب می شود که برای خرید به مکانی مراجعه نماید بنابراین برای اینکه بتوانید تمام قشر با هر سن و جنسیتی را تحت تاثیر خدمات خود قرار دهید می بایست در تمای زمینه ها اقدام به تبلیغ نمایید تا کسب و کار پررونقی داشته باشید .
به هرحال در حوزه های فعالیتی متفاوت تبلیغات به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود که عبارتند از تبلیغات سنتی و تبلیغات مبتنی بر وب . برای انتخاب نوع تبلیغات می بایست ابتدا نسبت به مشتریان خود شناخت کافی داشته باشید و بدانید که آنها با استفاده از کدام روش به سراغ شما می آیند و از همان طریق با آنها ارتباط برقرار نمایید . علاوه بر رفتار مشتریان نیاز است که همواره رفتار بازار و رقبا نیز رصد کنید تا در هنگام تغییرات اساسی ، بتوانید از خود واکنشی مثبت و تاثیرگذار نشان دهید و با شکست مواجه نشوید .
درباره این سایت