بازاریابی سمپلینگ :

کلمه سمپلینگ یک نوع بازاریابی است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول یا خدمت دست به ترفندهای متعددی می زند تا بتواند ذهن مشتریان را نسبت به استفاده از یک محصول آماده سازی نموده و مخاطب را تبدیل به یک مشتری وفادار نماید .

بازاریابی و تبلیغات سمپلینگ به چه صورت اجرا می شود ؟

در این روش به تعدادی افراد بازاریاب یا به اصطلاح سمپلر مهارت های لازم از جمله برقراری ارتباط قوی با مخاطبان ، اطلاعات کلی و جزئی در مورد محصولات یا خدمات  آموزش داده می شود و سپس افراد سمپلر با ظاهری آراسته و فن بیان قوی در مقابل افراد ظاهر می شوند و با استفاده از نمونه هایی که از نوع محصولات یا خدمات در دسترس دارند افراد را متقاعد می کنند که آن محصول یا خدمت را خریداری نمایند و برای محصولاتی که امکان تست آزمایشی وجود ندارد از بروشور یا کاتالوگ استفاده می شود .

روش سمپلینگ یا پروموشن یک روش تبلیغاتی موثر می باشد زیرا افراد مستقیما می توانند محصول را در نقطه فروش تست نموده و از مزایا و معایب آن باخبر شوند و همچنین سوالات مدنظر خود را مطرح نموده و ابهاماتی که در ذهن دارند را برطرف نمایند .

مزایای بازاریابی سمپلینگ :

ایجاد یک تصویر واقعی در ذهن مشتری و در نتیجه افزایش فروش

به علت اینکه مشتری می تواند محصول را از نزدیک لمس یا حس کند باعث تقویت ارزش محصول نزد مشتری می شود.

بازاریابی مناسب برای معرفی محصولات جدید و جذب مشتریان جدید

باعث جذب مجدد مشتریان از دست رفته می شود

امکان قدرت نمایی محصول در مقابل رقبا را فراهم می نماید

مشتری برای تست محصول نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد و به راحتی می تواند محصول را تست کند و اگر محصول قابل تست نباشد در مورد آن محصول کاتالوگ و یا توضیحات کامل ارائه می شود

مومات اجرا را به درستی به انجام برسانید

سمپلینگ یک نوع بازاریابی است که اگر به درستی اجرا نشود گاها می تواند به برند صدمه زده و نام برند را زیر سوال ببرد مثلا گاهی ممکن از محصولی که برای مزه کردن و یا تست در اختیار مشتری قرار می دهید بسیار با کیفیت باشد اما  وسایل مصرفی دیگر مانند ظروف مورد استفاده بی کیفیت بوده و باعث شود که حس خوب را از مشتری بگیرد .

استفاده از لباس های فرم برند شده و سمپلرهای حرفه ای  :

افراد سمپلر آموزش دیده می بایست دارای لباس های فرم متناسب با هویت رنگی برند و رنگ سازمانی خود در مقابل مشتریان ظاهر شوند و سعی کنید در انتخاب این افراد حساسیت کافی را نشان دهید زیرا این افراد نقش اصلی در جذب مشتری دارند پس باید تمام مهارت های لازم مانند فن بیان ، زبان بدن ، نوع صحبت ، تن صدا ، نحوه معرفی محصول و همه و همه بر ذهن مشتری تاثیرگذار است و گاهی استفاده از چند جمله کوتاه اما خلاقانه می تواند نتیجه باورنکردنی را همراه داشته باشد .

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مهدی راد :: Mahdi Rad Mmlle Christina پرندگان می‌روند در پرو بمیرند Monosodium glutamate فکر بکر همه چیز از همه جا یادداشت های عباس ذوالقدری کشکول حکمت هاي قرآني- گزيده بيانات حکيمانه آيت الله جوادي آملي قرارگاه منتظران شهادت